lisetteohäst

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Snö-bus

Av Lisette Johnsson - 12 december 2010 18:01

Har varit i stallet tillsammans med Natalie idag :) vi tog ut Trana på åkern och lekte av henne lite. Både jag och Trana tyckte det var as skoj! Natalie med, men hon höll på att åka av tre gånger för att Trana tar så stora steg i snön, och hon tappa stigbyglen. Ja Tranas trav är inte att leka med, herregud! BAMP BAMP BAMP xD !! Natalie är as grym för att inte ha ridit så länge, så nästa år ska hon få vara med och tävla på Trana har jag bestämt, på en skojtävling då.


Här kommer lite bilder ifrån dagen:


Jag & Trana i trav



Natalie & Trana i tölt

   


Jag och Trana i trav

   


Jag & Trana skittar    Natalie och Trana skrittar   FULLFART I GALOPP :D   

Lite tölt bilder på mig och Trana!

   

Hon kanske kan bli en bra tävlings häst trots allt? :)


Det kommer bli världens finaste föl :D ska bli så roligt!!


  



HEJ DÅ! Nu galopperar vi iväg :D


 
 
Lollo

Lollo

12 december 2010 18:16

Gud vad vacker hon är

http://www.metrobloggen.se/lojsans

Lisette Johnsson

12 december 2010 18:26

Ja ,hon är helt UNDERBAAAAR :D

 
Cia

Cia

12 december 2010 18:33

det är så härligt att rida i snön :D hoppas på att man får tillbaka kameran snart så att man kan ta bilder och filma lite utav denna lyckan :)

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

Lisette Johnsson

12 december 2010 18:38

Ja, och jag hoppas att tomten kommer med en ny till mig som är tusen gånger bättre än den jag har nu :) det är ju så jäkla roligt att springa i snön!

 
Ingen bild

alexandra

12 december 2010 20:18

Åh, ska Trana också få föl? Vilken hingst har du bestämt nu då? :)

Lisette Johnsson

12 december 2010 21:01

Ja, det ska hon :D jag tror det blir Kjarkur frá Egilsstaðabæ, han är så dyr bara :) men ägarna kanske ska sänka priset :)

 
Ingen bild

Åsa

16 december 2010 14:47

Åh så fin hon ser ut! Jättekul att se att hon går så bra. Hon verkar verkligen trivas, men det visste jag ju redan. Måste få komma och gosa bebis när det väl blir en ; )

Kram

Lisette Johnsson

17 december 2010 10:27

JAA ! och innan dess också hoppas jag :) hon är helt underbar! :D kommer bli världens sötaste bebis :)

 
Ingen bild

Anna

8 januari 2011 12:48

Oj vad hon går under hand! Kan inte så mycket om islänningar osv, men är det verkligen meningen att de skall gå i sådan "form"?

Lisette Johnsson

8 januari 2011 14:56

Hej Anna! När Trana kom låg hon JÄTTE mycket på bogarna och man hade ingen kontakt med hennes bakdel alls faktiskt. Nu har jag haft henne i ca. Ett år och lite mer. Angående att hon går under min hand är pga. detta fortfarande sitter i när hon arbetar i djupt/tungt underlag vilket kan vara jobbigt för hennes del, men också nyttigt träning i att lyfta på benen. Tölten handlar ju om att vara så lätt fram till som möjligt vilket hon är på bilderna i tölten. Om du kollar tillbaka i början av min blogg så ser du ändå hur stor skillnad det är från nu och då i ALLA gångarter. men kollar du på dom nyare bilderna där jag inte rider i djup snö finns det knappt någon antydan på att hon går under mitt tygeltag. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisette Johnsson - 16 januari 2014 15:15


Här har vi vår knodd Yringur, han föddes den 22 maj -13 och är en ståtlig liten herre        ...

Av Lisette Johnsson - 24 april 2013 16:35

Idag var jag ute o red med Anna i regnet :) Fidde rullar på bra nu och träningen går positivt framåt.. Han känns bättre än förra året i tölten och nu ska vi bara försöka behålla den fina energien som han ute kvar inne på banan. Ja, här får man inget ...

Av Lisette Johnsson - 22 april 2013 11:47

Titta nu är det nära

Av Lisette Johnsson - 8 april 2013 14:34

Här har vi stolt å trana när dom mumsar på sitt hö :) Den andra bilden är på fina Bloma :)...

Av Lisette Johnsson - 2 april 2013 17:44

Min goa flicka trivs i sin nya hage o med sina kamrater :)

Ovido - Quiz & Flashcards