lisetteohäst

Alla inlägg under april 2012

Av Lisette Johnsson - 20 april 2012 11:57

Ja, nu var det ju ett tag sedan tävlingen var (söndags) så nu känner jag ändå att det är dags för mig att uppdatera er om hur det faktiskt gick. 

Jag kom till stallet och möttes av en överenergisk häst, Trana har ju en tendens att vara lagt åt det lite mer lugna hållet. Men idag såg hon super taggad ut!! Väl uppe på hästen var det inte många skrittsteg som gick igenom Tranas hjärna utan hon höll istället på att bocka med mig.. VILKEN HON AAAAALDRIG gör annars ;) så ni förstår hur överladdad hon var.. Av erfarenheter av tidigare tävlingar har jag alltid lyckats rida fram lite för länge så att Trana blivit trött på banan, så jag bestämde mig istället för att rida fram tjugo minuter innan starten gick. Det fick jag såklart sota för nu när hon var så här peppad ! 

Så första starten hade jag en jättepigg häst som gick på helspänd och tyckte det var roligare att fokusera sig på annat. Men ett framsteg för mig eftersom hon var pigg denna gången på banan ,så jag gick ju inte helt lott löst ;)


Lite längre fram på dagen fick jag reda på resultatet och jag gick vidare till B-final, då tänkte jag att jag skulle köra järnet och få lite rättvisa!! Sagt och gjort, en mer avslappnad häst än innan och rätt in i A-final där det redan fanns 8 ekipage som skulle rida på banan :P


Denna gången hade jag inte mycket förväntningar av varken mig eller Trana men vi gjorde båda vårt bästa och jaa, bättre blev det. En 3:dje plats i A-final och jag var till slut vääääldigt nöjd av dagens resning :D en slutpoäng på 5,0 vilket jag var nöjd med..


Men tävlingsmänniska som jag är vet jag att vi kan mer och nästa tävling ska jag vara ännu mer förberedd på hur vi ska samarbeta jag och Trana ! Underbara häst :D


       

 

Presentation


Mitt liv som islandshäst-älskare och min utveckling inom dess värld !

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards