lisetteohäst

Alla inlägg under april 2010

Av Lisette Johnsson - 26 april 2010 18:51

Nu under helgen har jag fått agera tävlingsfotograf åt Paula, men jag passade på att ta kort på fler. Har lagt ut alla bilderna på facebook så ni kan kolla där :)

Det gick jättebra för Paula och Magni, dom kom etta i båda sina klasser!


Man blir ju inte lite sugen nu på att börja tävla på riktigt allstå! Men det var väldigt lärorikt att sitta och kolla på ska ni veta. Jag är ju lite ny på tävlings fronten och försöker ta in mig så mycket viktig information som möjligt för att veta hur man ska göra på en tävling.

Det är nog bra att vi inte tävlar ännu så vi kan smälta in oss lite nu när det gått så bra. Men snart så!


Det här med tävlingsfotograf är verkligen roligt tycker jag! Här kommer ett litet smakprov för er som inte har facebook ;)


     

     


Underbart vackra hästar och super duktiga ryttare! :)


Jag fick även införskaffat mig ett nytt träns från Jacson, så nu har jag ett jacson träns och snart en jacson sadel!


 

Snyggt va? Köpte även ett mässigbett. Ska köpa ett par mässigstigbyglar med så är utrustningen snart komplett!


Imorn är det lektion som står på schemat och på onsdag ska vi åka till Navåsen med laget och träna inför lag-sm :)

Av Lisette Johnsson - 20 april 2010 23:22

Nu ska de banneimej lossna det här alltså, Trana har haft tråkig aktion i tölten och det jag kan lägga skulden på mig. Hon är fortfarande "ung" och har inga större erfarenheter. Men som Paula upplyste mig på dagens lektion, det är dags för denna flickan att växa upp, hon är inte så liten längre. Ställ krav!

Och det är precis det jag ska börja göra nu, och det kommer att funka! På fredag ska Paula ha en privat lektion för mig och det är just detta vi ska jobba på, bakbens aktiviteten och hålla den. Här kommer lite vackra bilder som Mathildes pappa tog på mig och Trana på skoj tävlingen:


   


Och denna på förra veckans träning som mästerfotografen allá Pappa tog ;)


  


Nu ska jag sova! Take care


Lisette


Av Lisette Johnsson - 8 april 2010 20:06

Ne , överdriver lite med rubriken.. Men det går bra nu, mycket nytt i tölten som byggs på mer och mer. Svårt att tölta med en häst som har så långa bakben och som dessutom är enorm! Men tro mig... det går :)


Tävlingen i Söndags gick över förväntan. Etta i vår gren och självaste lilla jag blir utnämnd till Bästa Ungdom !! Det var som sjutton, haha!  Så vi fick en två stycken gul blå rosetter :) 


Nu är jag inne i någon slags period med att köpa en massa saker, nyss fick jag hem dessa snygga stövlarna som jag skall ha på tävlingarna fram över!


Erkänn, läckra?

Sadlen är numera också beställd och på det kommer extra kostnader som stigbyglar, stigläder och sadelgjord! Herregud, hur ska en student ha råd med detta? Med råga på ryttarlicens och tävlingar som skall betalas. Det löser sig nog , Men det blir tufft! Kostar att ligga på topp som sagt ;)


Åter till tävlingen, den gick ju som sagt över förväntan och domarn var schysst mot alla med poäng, vi slutade på 4,9 vilket är höjdar bra enligt mig!


Tölt 5,0 Trav 5,0 Galopp 5,0 och skritten 4,5 eftersom hon sega ner otroligt mycket. Själv kändes det som att ja var på banan i ca 8 år och att alla gångarter gick otroligt segt! Men enligt domarn var allt fint :)


Men jag vet att Trana klarar detta mycket bättre tills nästa gång eftersom när jag väl hade börjat komma igång med framridningen skulle det helt plötsligt vara en halvtimmas paus :O  tokig blev jag. Så där fick vi så och stelna i 30 min innan vi började rida fram för andra gången. Så Trana, nästa gång blir vi ännu grymmare ;)


   

Blev några enstaka bilder, Lina min vanligtvis fotograf glömde ta fram kameran!


Ha de gott så länge! See ya   



Presentation


Mitt liv som islandshäst-älskare och min utveckling inom dess värld !

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards