lisetteohäst

Alla inlägg under mars 2012

Av Lisette Johnsson - 29 mars 2012 12:38

Vila i frid underbara älskade Folda     

        

Av Lisette Johnsson - 22 mars 2012 18:57

Nu är Tranas träning fullt igång, nu börjar hennes kondition och muskler att sättas på prov :)  alltid roligt när man märker skillnad på hästen att hon orkar mer och blir så flexibel i steget ! det gillas :D


Snart är det tävlingar med ska anmäla mig till två tävlignar nu i april, vilket kommer bli väldigt spännande ! 


Även laget är i full träning inför uttagningen, vi kommer vara grymma i år !



 

Av Lisette Johnsson - 13 mars 2012 13:47


Den här fantastiske lärare heter Steinar Sigurbjörnsson och är också son till en av islandshästens mest meriterade män Sigurdbjörn "Diddi" Barðarson. 


Jag rekommenderar verkligen att kolla på alla videos för den här mannen bär på mycket kunskap som jag vill lära mig allt av. Eller så kan ni gå in på hans egna youtube sida genom att klicka här


Klicka även in på Steinar och Stinas egna hemsida







För er som vill ha lite tips om tölten!

Av Lisette Johnsson - 9 mars 2012 10:47

här är filmen om uppvärmningen som jag brukar köra på Trana. Som ni ser är hon ganska stel dom första varven, och tacka traven blir hon mjuk och fin i bogarna :)  sen blir det lite tölt och galopp. Efter det är vi fit for fight för vårt ridpass! Uppvärmningen brukar ske i 15-20 min och ofta på volt eller serpentiner :) 





Ovido - Quiz & Flashcards