lisetteohäst

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Pissregn

Av Lisette Johnsson - 15 november 2010 15:12

Jag är inte direkt känd för att vara ute och rida när det regnar det är av olika anledningar.



  • Hatar klumpiga obekväma regnkläder, har alltid gjort och kommer alltid att göra!
  • Bara för att jag är så naiv och knappt använder regnkläder regnar det så klart igenom så att alla kläder blir blöta. ALLT!
  • Bara för att kläderna blir blöta fryser man, brr!
  • Hästarna går med huvudet på sne när det regnar åt ena hållet. Regnar det åt höger vrider hästarna sitt huvud på sne åt höger och så tvärt om!



Ne, det var la dem största orsakerna, men det är tur att man har Johanna som puschar en ut i regnvädret så hästarna slipper ridhus varje gång det regnar   





Här är vi innan avfärd!


Jag & Folda


och Johanna & Mökkur-bus! :)     



som ni kanske la märke till har jag ett väldigt annorlunda bett på Folda när jag rider ut, det kallas kombinations bett som har inverkan genom bett, tryck på nos och nacke samt genom kindkedjan. Det kan se väldigt grymt ut och måste ridas med en erfaren hand. Man ska aldrig slita i hästens mun! Folda har en tendes att smygöka när vi är ute och rider, men med en liten halv halt lyssnar hon jättebra och är super duper fin i munnen :) sen är hon ju en häst med livigt temprament och testar ifall det finns några öppna dörrar ändå.


Ni förstår inverkan bara genom att se det, eller hur?.


Sist nu när vi var ute och red upplevde jag att hon åter igen var stelare än vanligt men denna gången satt det mest i vänster sida. Tur är att vi ska till kiropraktorn idag så jag ska be henne kika lite närmre på det. Kanske till och med hinner fota lite under tiden?   

 
 
Cia

Cia

16 november 2010 09:26

men regn är väl härligt? :D .. not!.. xD
fast det är bra att man rider i regn så att varken häst eller ryttare blir för bekväma av sej ;) man ska härdas! :D

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

Lisette Johnsson

16 november 2010 09:33

Precis :P det är ju ändå islandshästar vi rider på! bara jag som är så sjåpig av mig, suck :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisette Johnsson - 16 januari 2014 15:15


Här har vi vår knodd Yringur, han föddes den 22 maj -13 och är en ståtlig liten herre        ...

Av Lisette Johnsson - 24 april 2013 16:35

Idag var jag ute o red med Anna i regnet :) Fidde rullar på bra nu och träningen går positivt framåt.. Han känns bättre än förra året i tölten och nu ska vi bara försöka behålla den fina energien som han ute kvar inne på banan. Ja, här får man inget ...

Av Lisette Johnsson - 22 april 2013 11:47

Titta nu är det nära

Av Lisette Johnsson - 8 april 2013 14:34

Här har vi stolt å trana när dom mumsar på sitt hö :) Den andra bilden är på fina Bloma :)...

Av Lisette Johnsson - 2 april 2013 17:44

Min goa flicka trivs i sin nya hage o med sina kamrater :)

Ovido - Quiz & Flashcards