lisetteohäst

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Lisette Johnsson - 1 november 2010 22:12

Japp , som ni ser på rubriken har jag ridit kurs för första gången på Folda-bus! Kan inte annat än säga att den hästen är as kalas att rida, verkligen. Så jag tackar Carina för att jag får lov att rida henne. Jobbade mest på tölten i en massa stora och små volter. Och en massa massa mjukgörande i hela kroppen för att få henne så lugn och arbetsam som möjligt! Det är en del att jobba på, men ooh så roligt detta är.


Måste även säga tack till Linnea Vas som är en otroligt begåvad ryttarinna och instruktör, ENDAST 22år! Verkligen imponerad!! :)  Henne rekommenderar jag verkligen om ni får tillfälle att rida för henne. Men "tråkigt" som det är ska hon ut och resa några månader, attans att instruktörer behöver semester dom med ;)


Red även Trana för henne och det gick mycket bra det med, tränade på hennes balans genom att ställa och så vidare. Till en början smed hon ganska mycket i traven men efter några övningar var det helt borta! Och traven blev helt anorlunda, hur häftigt som helst vad 10 minuters övning kan åstakomma. WOW! :)


Här kommer en söt bild på lilla Trana som mumsar på lite hö inne i stallet efter ett ridpass.

 



får även bjuda på mig och Foldelito på väg ut i hagen efter ännu ett ridpass ;)


Ja, som jag nämt tidigare i bloggen så kommer Gandur att lämna mig. Det är ett tråkigt beslut med känns bäst så, han är en häst som kräver mycket uppmärksamhet och ridning, tyvärr så har jag inte tid att rida tre hästar och det kommer vara Folda som jag satsar lite mer på nu. Meningen var ju att jag skulle köpa Gandur efter en period men känner att det inte direkt klickar som det har gjort mellan Folda och mig. Jätte tråkigt faktiskt eftersom Josefina som äger honom är en genom go person som hoppades på att det skulle funka, men jag önskar all lycka till personen som köper honom för det är en mycket bra häst som många har svårt att slita sina blickar ifrån ;)


Så jag säger farväl till honom och hoppas på att han hamnar på ett långvarigt hem!

 

Ovido - Quiz & Flashcards