lisetteohäst

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Lisette Johnsson - 9 november 2010 16:54

Jag har tidigare nämt Folda i bloggen och att jag ska rida henne osv. Träningen är iallafall i full rulle i måndags förra veckan var jag och Carina (hennes ägare) i väg hos kiropraktorn för jag har kännt en del spänningar i Folda som vi trodde skulle lossa efter detta besök. Och rätt som vi hade fanns en hel del spänningar som knäcktes och knakades, hua vad det lät! Så återbesök inom två veckor.


Jag har iallafall kännt enorm skillnad i ridningen. Innan stressade hon fram och ville helst inte låta bli att springa när jag längde på tyglen. Men igår lyckades vi med det! 10 p till mig och Folda. Kiropraktorn gjorde ett bra jobb, men det är också jag och Folda som lär känna varandra.


I sommras hade hon överansträngda bakknän men är friskförklarad nu, då passade Carina på att ställa in henne hos Kjarkur(hingsten). Så det kanske blir ett lite Folda föl nästa sen sommar :)  så vi får se om det blir så mycket tävling nästa sommar. Ultraljud ska göras i december, men jag tycker ändå att det blir jobbigare och jobbigare att spänna sadelgjorden nu så jag har mina aningar.


Hon är iallafall ett ultimat tävlingssto med mycket power och steg


   


och här är Kjarkur.  



Take care

Ovido - Quiz & Flashcards