lisetteohäst

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Ett busfrö

Av Lisette Johnsson - 3 mars 2010 13:34

Trana från Backetorp är minst sagt ett busfrö! Hon gillar inte när jag lämnar henne ensam i gången för att hämta sadlen eller tränset. För då ska ni se, då passar hon på att göra hyss. Vi tar tillexempel i helgen nu som vart: En solig vinter/vårdag stod Trana uppställd i gången för att bli utsläppt efter en härlig tur. Fröken Paula hade lagt ut lite halmbalar intill henne som Trana tyckte såg väldigt farscinerande ut. Varje gång Trana kollade på dessa blängde Lisette för att visa Trana att dem där halmbalarna är INTE dina Trana. Snällt och fint stod Trana i stallgången... tills Lisette hängde in sadlen i sadelkammaren. Då ska ni få se vad Trana hade hittat på för hyss:


 

Ganska suddig bild, men ni förstår?..


Jag har väl kanske vart lite för snäll mot henne, men nu Trana. Nu är det hårda bud. Inte kan man ha ett sådant här busfrö ute på tävligar sen inte. :)


We will be back och säkert med en massa andra busig heter också / Lisette & Trana

 
 
Therése

Therése

4 mars 2010 19:26

Hejsan! Hon ser så oskyldig ut att det e svårt att skälla på henne. Jättefin häst! Vad är det för klasser du tänkt tävla med henne? Mvh Therése

http://www.gravelid.se

 
Lisette

Lisette

4 mars 2010 22:28

Hej Therése :) Jag hade tänk att ställa upp i Lag-SM i år med undomarna ifrån klubben Jór. Jag har inte riktigt klurat ut vilka grenar det kommer bli, men fyrgång tror jag allt att jag kommer ställa upp i :) tävlar du något? Var inne på din hemsida nyss, jättefina hästar och hemsida! / Lisette

http://lisetteohest.bloggplatsen.se

 
Therése

Therése

5 mars 2010 07:48

Nej jag tävlar inte. Har tävlat lite lätta klasser på stor häst för många år sen men jag känner inte att jag har nerver för det. Blir så himla nervös.... Däremot tycker jag att det e kul att rida kurs. /Therése

http://www.gravelid.se

 
Lisette

Lisette

7 mars 2010 20:01

Okej, ja det är jobbigt när nerverna står på spel. Jag börjar lite lätt med skojtävlingar och nu ska jag kvala till Lag-sm vilket ska bli super kul! Är det någon speciell instruktör du rider för? Lisette

http://lisetteohest.bloggplatsen.se

 
Therése

Therése

7 mars 2010 21:48

Jag har ridit 2 gånger för Johanna Elgholm och ska nu i vår rida lite för Emma Örtendahl. När jag bodde i Berghem så fanns det inte några ställen i närheten med islandshästtränare utan vi red själva eller så fick man åka en bit. /Therése

http://www.gravelid.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisette Johnsson - 16 januari 2014 15:15


Här har vi vår knodd Yringur, han föddes den 22 maj -13 och är en ståtlig liten herre        ...

Av Lisette Johnsson - 24 april 2013 16:35

Idag var jag ute o red med Anna i regnet :) Fidde rullar på bra nu och träningen går positivt framåt.. Han känns bättre än förra året i tölten och nu ska vi bara försöka behålla den fina energien som han ute kvar inne på banan. Ja, här får man inget ...

Av Lisette Johnsson - 22 april 2013 11:47

Titta nu är det nära

Av Lisette Johnsson - 8 april 2013 14:34

Här har vi stolt å trana när dom mumsar på sitt hö :) Den andra bilden är på fina Bloma :)...

Av Lisette Johnsson - 2 april 2013 17:44

Min goa flicka trivs i sin nya hage o med sina kamrater :)

Ovido - Quiz & Flashcards