lisetteohäst

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

VM nästa?

Av Lisette Johnsson - 8 april 2010 20:06

Ne , överdriver lite med rubriken.. Men det går bra nu, mycket nytt i tölten som byggs på mer och mer. Svårt att tölta med en häst som har så långa bakben och som dessutom är enorm! Men tro mig... det går :)


Tävlingen i Söndags gick över förväntan. Etta i vår gren och självaste lilla jag blir utnämnd till Bästa Ungdom !! Det var som sjutton, haha!  Så vi fick en två stycken gul blå rosetter :) 


Nu är jag inne i någon slags period med att köpa en massa saker, nyss fick jag hem dessa snygga stövlarna som jag skall ha på tävlingarna fram över!


Erkänn, läckra?

Sadlen är numera också beställd och på det kommer extra kostnader som stigbyglar, stigläder och sadelgjord! Herregud, hur ska en student ha råd med detta? Med råga på ryttarlicens och tävlingar som skall betalas. Det löser sig nog , Men det blir tufft! Kostar att ligga på topp som sagt ;)


Åter till tävlingen, den gick ju som sagt över förväntan och domarn var schysst mot alla med poäng, vi slutade på 4,9 vilket är höjdar bra enligt mig!


Tölt 5,0 Trav 5,0 Galopp 5,0 och skritten 4,5 eftersom hon sega ner otroligt mycket. Själv kändes det som att ja var på banan i ca 8 år och att alla gångarter gick otroligt segt! Men enligt domarn var allt fint :)


Men jag vet att Trana klarar detta mycket bättre tills nästa gång eftersom när jag väl hade börjat komma igång med framridningen skulle det helt plötsligt vara en halvtimmas paus :O  tokig blev jag. Så där fick vi så och stelna i 30 min innan vi började rida fram för andra gången. Så Trana, nästa gång blir vi ännu grymmare ;)


   

Blev några enstaka bilder, Lina min vanligtvis fotograf glömde ta fram kameran!


Ha de gott så länge! See ya   



 
 
Ingen bild

Åsa

12 april 2010 09:46

Jätteroligt att höra att det går så bra för er! Hon ser kanonfin ut också, bra jobbat. Hoppas jag kan komma ner lagom till VM då ; ) Kram!

 
Cia

Cia

12 april 2010 18:16

åhh blir så sugen på att tävla när jag ser hur fint de går för dej :)

Kram Cia

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

 
Lisette

Lisette

14 april 2010 09:24

Åsa, hon är kanon just nu. Lite problem med den högra galoppen just nu, men den kommer den med :) du är så välkommen så till VM på madkullen, förresten du har inte Facebook?

Cia, du får väll vara med på vår Vestur cup den 22 då ? :)

http://lisetteohest.bloggplatsen.se

 
Cia

Cia

15 april 2010 16:04

önskar verkligen att jag kunde men blir nog inget tävlande för mej förrän nästa år tyvärr men det är aldrig försent, får njuta va att se er tävla så länge :)

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisette Johnsson - 16 januari 2014 15:15


Här har vi vår knodd Yringur, han föddes den 22 maj -13 och är en ståtlig liten herre        ...

Av Lisette Johnsson - 24 april 2013 16:35

Idag var jag ute o red med Anna i regnet :) Fidde rullar på bra nu och träningen går positivt framåt.. Han känns bättre än förra året i tölten och nu ska vi bara försöka behålla den fina energien som han ute kvar inne på banan. Ja, här får man inget ...

Av Lisette Johnsson - 22 april 2013 11:47

Titta nu är det nära

Av Lisette Johnsson - 8 april 2013 14:34

Här har vi stolt å trana när dom mumsar på sitt hö :) Den andra bilden är på fina Bloma :)...

Av Lisette Johnsson - 2 april 2013 17:44

Min goa flicka trivs i sin nya hage o med sina kamrater :)

Presentation


Mitt liv som islandshäst-älskare och min utveckling inom dess värld !

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards